Forma a obsah inzerce
Forma a obsah inzerce závisí na určení správné cílové skupiny zájemců pro které je Vaše nemovitost vhodná. Zkuste se odprostit od vlastních emocí a podívejte se na vlastní nemovitost z pohledu možné skupiny zájemců.
1) Určení správné skupiny
Máte-li větší nemovitost a poblíž jsou veškeré občanské služby, můžete obsah inzerce upravit pro rodinu s dětmi, máte-li menší byt či RD s menší užitnou plochou, pak bude nemovitost spíše vhodná pro bezdětné páry či jednotlivce. U lokalit někteří zájemci preferují klidné prostředí další naopak široké kulturní společenské vyžití. Nezapomeňte na skupinu zájemců s domácími mazlíčky (psy, kočky atp.).
2) Upravte titulek a popis dle skupiny zájemců
Zamyslete se nad vyjímečností své nemovitosti nebo vyjímečnosti lokality, kde je Vaše nemovitost umístěna a vhodně vložte do titulku i popisku. U bytu uveďte i další společné prostory (kolárna, sušárna, sklepy apod) jsou-li k dispozici. Nezapomeňte uvést světové strany. Jsou-li obytné místnosti s okny nastaveny na jih, jihovýchod pak tuto výhodu uveďte. Je-li Vaše nemovitost po rekonstrukci, pak tento fakt uveďte do titulku a v popise detailní výpis provedených prací. Uveďte formu vlastnictví pro výběr možností financování a rozepsané náklady na bydlení. Uveďte vše co by mohlo Vaší skupinu zájemců zaujmout ale neklamte.
3) Fotografie
Nemovitost si ukliďte a zkuste naaranžovat dle pravidel Home Stagingu. Pokud možno vyfotografujte celou místnost podél stěny za denního světla a s vhodným nasvícením a ostrostí. Vyfotografujte i okolí - u bytu výhled z balkónu či okna, u RD zahradu a příjezdovou cestu. Pravidla Home Stagingu platí u RD i pro zahradu - úprava zahrady a travního porostu je pro atraktivní inzerát nutností.
Máte-li noční osvětlení zahrady/terasy vyfoťte ji za stmívání.
4) Dodatečné přílohy - půdorysy a dispozice nemovitosti
Vytvořte půdorysy nemovitosti i s popisem stávajícího využití místností. V ideálním případě i vizualizaci 3D. Tímto dáte zájemcům ve fázi prohlížení fotografií již konkrétní představu o možnostech využití jednotlivých místností či případné rekonstrukce.
Příklady vyzualizací a půdorysů:
5) Cena
Stanovte reálnou cenu Vaší nemovitostí. Je-li Vaše nemovitost pro Vaše potenciální zájemce něčím výjimečná než jiné podobné nemovitosti v dané lokalitě, může být cena o něco vyšší. Pro určení reálné tržní ceny Vaší nemovitosti v okrese Frýdek Místek je určen samostatný článek - Určení tržní ceny nemovitosti.
6) Zvolení inzertního serveru
Velké známé realitní portály jsou pro soukromou inzerci relativně drahou záležitostí, některé z nich jsou přístupné pouze pro hromadnou inzerci realitních kanceláří. Soukromou inzerci nemovitostí je možné vkládat na veřejné bazarové portály, regionální weby a facebookové regionální skupiny.
Závěrem:
Správně provedená inzerce dle pravidel Home Stagingu Vám zvyšuje šanci prodeje i za vyšší cenu než je obvyklá tržní cena nemovitostí v dané lokalitě. Zkusíte-li inzerci svépomocí, je potřeba očekávat, že se Vám z bazarových portálů ohlásí na prohlídku i předem neprověření "zájemci", kteří nemají možnost financování nemovitosti žádným způsobem.
Chcete svěřit inzerci odborníkům? Zamluvte si čas nezávazné schůzky.
Reklamní blok
![]() | Naradi-simon.cz - obchod pro kutily a profíky - odborné poradenství, zboží skladem Elektrické brusky - úhlové brusky Bosch, přímé brusky Bosch, vibrační brusky Bosch, excentrické brusky Bosch, pásové brusky Bosch, kotoučové brusky, multifunkční brusky Bosch, brusky na sádrokarton, leštičky |